> PREMIERA 24 MAJA

Berman_okladka_300px.jpg

>>Już jest: KP30!

kp30_okladka_300px.jpg

Komentarze

CYTAT DNIA

Życzyłbym sobie, abyśmy w obecnym stuleciu potrafili w końcu połączyć wiedzę naukową i techniczną, rozwiniętą jak nigdy dotąd w historii, z umiejętnościami ludzkimi i politycznymi, które, jak na ironię, są najbardziej w historii zacofane. Dysponujemy wszystkimi środkami naukowymi, technicznymi i nawet finansowymi, aby wykorzenić biedę, głód, ciemnotę dotykającą co najmniej połowę mieszkańców naszej planety. Dlaczego tego nie robimy? Dlatego, że brakuje nam politycznej woli, połączenia pragnienia i działania, żeby to zrobić.

Carlos Fuentes (1928-2012), Contra Bush

Katalog Książek KP

Książki w sklepie KP

Advertisement
Order software online
Neoliberalizm jako socjalizm idiotów Drukuj
Cezary Michalski   
10.08.2011

Kiedy mieszkaniec jednej z dzielnic Londynu spytał zamaskowaną dziewczynę, która wynosiła właśnie wielką plazmę 3D ze zdemolowanego sklepu z elektronicznymi gadżetami, czemu to robi, odpowiedziała mu niespodziewanie wcale nie językiem „multikulturalizmu” (Posłuchaj Piotrze Semko, posłuchaj Bracie! – parafraza za tytułem filmu braci Cohen Bracie, gdzie jesteś?, Oskar za najlepszy scenariusz adaptowany z Odysei Homera) ani też nie lewicowym językiem roszczeń do społecznej sprawiedliwości, równości szans itp. Ona odpowiedziała najczystszym językiem Janusza Korwin-Mikkego: „Odbieramy państwu nasze podatki!”.


W ten sposób Pokolenie JK-M, zepchnięte z poziomu proletariatu i klasy średniej na poziom prekariatu i wyposażone w fałszywą neoliberalną świadomość własnej sytuacji na globalnym rynku, walczy z polityką i państwem, których powinno używać w swojej własnej obronie. I „odbiera swoje podatki” w skali globalnej. W Londynie kopiąc szybę sklepu AGD i wyciągając elektroniczne gadżety, w Polsce uciekając z ZUS-u na KRUS tak jak Rafał Ziemkiewicz, fałszywy rolnik z redakcji „Rzeczpospolitej” i moralizującego tygodnika „Uważam Rze”, zgodnie z wyznawanym przez siebie przekonaniem, że tylko frajerzy płacą państwu na ZUS, a przecież on-Ziemkiewicz frajerem nie jest (któż by Cię tam, Rafale, za frajera uważał, ty jesteś bez wątpienia niezgorszym cwaniakiem). W ten jednak sposób Ziemkiewicz staje się zaledwie chuliganem rabującym sklepy („czarnoskórym”? „multikulturalistycznym”?), a nie publicystą liberalnym, konserwatywnym, nawet prawicowym, jak lubi się nazywać on sam i jak lubią go nazywać jego wielbiciele z Pokolenia JK-M.

  

Innym przykładem swobodnej neoliberalnej chuliganerki intelektualnej są teksty i rozważania Tomasza Wróblewskiego. Jego zdaniem problemy z zadłużaniem państwa zaczęły się w USA od „neosocjalisty Obamy”, którego Wróblewski i jego czytelnicy nienawidzą, a nie od początku reaganomiki, którą Wróblewski i jego czytelnicy wyznają bez wahań, choć to właśnie trwające przez trzydzieści lat „odbieranie amerykańskiemu państwu swoich podatków” przez amerykańskie korporacje i klasy uprzywilejowane doprowadziło do kryzysu finansowego, który od kilku już lat (mniej więcej od połowy drugiej kadencji Busha juniora, którego obecności w amerykańskiej polityce Wróblewski w ogóle nie zauważył) pochłania globalne bogactwo narodów. Do szerokiego zbioru naszych („multikulturalistycznych?”, „czarnoskórych”?) chuliganów dochodzi jeszcze Jarosław Kaczyński.


U progu kampanii wyborczej bredzi on dość swobodnie o „płytkich i głębokich kieszeniach”, uważając, że w świecie, w którym nad polską prasą panują Ziemkiewicz i Wróblewski, zatem posiada ona pamięć i głębię refleksji akwaryjnej rybki (ponoć starcza tej pamięci zaledwie na jedno okrążenie niedużego akwarium), nikt nie zwróci uwagi na to, że właśnie Kaczyński po zdobyciu władzy odważnie zaproponował likwidację najwyższej stawki podatkowej od osób fizycznych, pogłębiając w ten sposób kieszenie głębokie, a spłycając – co najmniej relatywnie – płytkie. 

  

Ja sam jestem regularnie nazywany „radykalnym lewicowcem”, który „przeszedł lewackie nawrócenie w KP”. Jestem tak nazywany przez naszych neoliberalnych chuliganów okradających język polskiej debaty publicznej z pojęć nieco bardziej skomplikowanych, podobnie jak nastolatki w dzielnicy Tottenham okradają sklepy AGD z iPadów. A przecież moim Che Guevarą, którego kocham miłością szczerą i czystą, tak samo dzisiaj, jak i w moim „pampersim” okresie, jest zaledwie Europejski Bank Centralny próbujący ostatnio poprzez wykup włoskich i hiszpańskich obligacji obniżyć koszty obsługi długu tych państw. Nawet mu się to udało, co natychmiast obniżyło zyski globalnych rekinów spekulujących na długu Hiszpanii i Włoch o miliardy euro, te same miliardy pozostawiając w budżetach obu państw. „Precz z europejskim socjalizmem, który okrada nas z zysków” – wołają teraz zgodnym chórem globalne rekiny i ich publicystyczni reprezentanci w polskiej prawicowej prasie, ku zachwytowi dokazujących w Internecie mas polskich gołodupców z Pokolenia JK-M (uważających się oczywiście za spekulacyjne globalne rekiny in potentia).

  

A jednak nawet populiści (z kolorowych dzielnic Londynu i redakcji niektórych polskich dzienników) mają swoje racje. Bo czemu „swoich podatków” nie ma państwu brytyjskiemu odbierać nastolatka z Jamajki, kiedy „swoje podatki”, na nieporównanie większą skalę, odbiera brytyjskiemu państwu miliarder sir Philip Green opodatkowujący się za pośrednictwem swojej byłej żony w Monaco, który jest za to przez „twardego”, „antymultikulturalistycznego” Camerona mianowany doradcą rządu ds. redukcji wydatków socjalnych brytyjskiego państwa. Tak jawne zerwanie przez rząd wszelkich zasad solidarności społecznej musi prowadzić do wybuchu społecznego gniewu. 

  

Mają też swoją rację Ziemkiewicz z Wróblewskim, bo zachodnioeuropejskie „państwo dobrobytu” istotnie podnosiło niegdyś poziom redystrybucji wyjątkowo swobodnie, aż się ucho – czyli cierpliwość obywateli płacących podatki – urwało. Tymczasem jednak nowy globalny podział pracy (i zysków) przestał mieć cokolwiek do zaproponowania rosnącej podklasie wysokorozwiniętego i bogatego Zachodu, a nawet zachodniej klasie średniej, ale tego już nasze neoliberalne rybki akwaryjne zauważyć nie mogą, bo ich małe akwarium wydaje im się, wraz z każdym jego nowym okrążeniem i nowym otwarciem maleńkich rybich oczek, pochłaniane przez coraz bardziej ekspansywny „neosocjalizm”.


Populizm globalnego Pokolenia JK-M ma zatem swoje realne, społeczno-ekonomiczne przyczyny, tyle że on sam jest tylko „socjalizmem idiotów” (parafraza za Fryderykiem Engelsem, który socjalizmem idiotów nazwał antysemityzm). Jego diagnozy są tępe, jego recepty – powrót do rynkowego stanu natury – kompletnie samobójcze. Lewica (ale także niepopulistyczni liberałowie i konserwatyści) musi (muszą, musimy) tryumfującemu dziś „socjalizmowi idiotów” przeciwstawić coś więcej, niż tylko fascynację dla „uwolnionego przez populizm społecznego gniewu” (mnie osobiście „społeczny gniew” Rafała Ziemkiewicza, uwalniany przez niego czternaście razy na tydzień, nie fascynuje w ogóle).

  

Lewica, tak jak kiedyś, kiedy w ogóle na Zachodzie istniała, znów musi „socjalizmowi idiotów” przeciwstawić własną ekonomię polityczną. Lub choćby rozpocząć zbieranie faktów, strzępów niezafałszowanych diagnoz, które prace nad wszelką przyszłą ekonomią polityczną nowoczesnej (reformistycznej) lewicy mogłyby umożliwić. Z tego punktu widzenia zamieszczony parę miesięcy temu na portalu KP wywiad Jana Smoleńskiego z Piotrem Kuczyńskim, o tym, jak spekulacja na długu państw (np. na CDS-ach) niszczy bogactwo narodów jest racjonalną odpowiedzią na „socjalizm idiotów” seryjnie produkowany przez Ziemkiewicza i Wróblewskiego. Jest on też niestety bardziej dziś lewicy (a nawet mnie) potrzebny, niż kolejne trzydzieści cztery teksty o zaangażowanym radykalnym teatrze powstającym ostatnio na zamówienie „muzealników” w Muzeum Powstania Warszawskiego. Albo niż sześćdziesiąt osiem (liczby podaję dla celów numerologicznej analizy chrześcijańskiej, którą zapewne przeprowadzi na nich Tomasz Terlikowski we „Frondzie”) kolejnych tekstów i wpisów o autentycznych emocjach obrońców krzyża z Krakowskiego Przedmieścia. 

  

  

Lewico, wiem doskonale, gdzie są Twoi świetni pisarze i doskonali krytycy teatralni. Wiem też, gdzie są Twoi ludzie o niedoścignionej wrażliwości na społeczne wykluczenie i gniew. Ale gdzie są Twoi ekonomiści, którzy codziennie przeciwstawialiby się skutecznie i kompetentnie „socjalizmowi idiotów” z Pokolenia JK-M? No i gdzie są Twoi politycy, bo chyba nie w SLD? Może za wyjątkiem Katarzyny Piekarskiej, która oddając własne pierwsze miejsce na liście w Warszawie Ryszardowi Kaliszowi – samcowi alfa związanemu w śmiertelnym „godnościowym” boju o miejsce na wyższej gałęzi z samcem alfa Grzegorzem Napieralskim – wykazała się nieznaną w Polsce polityczną odpowiedzialnością za losy własnej formacji. Potwierdzając tym samym pożytki z genderowego parytetu w polityce polskiej, o ile oczywiście ten parytet byłby realizowany, i o ile z 35 zostałby przesunięty na 75 procent.

Komentarze
Dodaj nowy
daras1983   |11.08.2011 23:26:56
trzy dwa jeden….start

Prosze, juz udowodniliscie ze macie wiedze,
popiszcie troche o receptach, moze macie cos ciekawego
do zapropnowania:-)
http://www.daras1983.e-blogi.pl/

nowa notka, moze komus sie spodoba
antysekciarz   |11.08.2011 04:12:44
Kpiny. Rozumiem że autor szanowny nie widzi to żadnej różnicy między kradzieżą
prywatnej własności z prywatnej posesji , a LEGALNĄ możliwością zmniejszenia
opodatkowania ? Mam zatem propozycję - niech Krytyka Polityczna nie żyłuje w
takim razie budżetu niczym Ziemkiewicze i zapłaci cene rynkową za wynajem
lokalu, a nie wstawia głodne kawałki.
chatte botte   |11.08.2011 04:20:59
Cezary wrócił na własne podwórko i już tekst galopuje jak dziki! Trochę pasztetu
z terlikowszczyzny, trochę musu z KRUSu Ziemkiewicza, ptasiego mleka ubitego z
uwróblewskiego, na to żurawina do kaczki, wszystko ładnie rozsmarowane i już
apetyt zaspokojony.
Racja! Kto nie smaruje ten nie jedzie!
Józef Robotnik   |11.08.2011 09:01:14
Dobry tekst . Dodałbym jedynie że większość zadymiarzy nie ma jasnych przesłań ,
ma za to wrażliwość ukształtowaną przez gry komputerowe , a tu taka heca , gary
dzieją się w realu .
trewalsan   |11.08.2011 09:26:53
Pokolenie JK-M, takie proste i takie prawdziwe. Mam często wrażenie, że jakiś
wirus zainfekował skądinąd wykształconych i inteligentnych ludzi powtarzających
jak mantrę, że receptą na całe zło świata są niskie podatki.
yzek  - KRUS   |11.08.2011 09:45:04
Od kiedy Ziemkiewicz napisał:
http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2010/01/07/
we-wzorowym-obozie-koncentracyjnym/

naprawdę wypadałoby "podrasować"
uniwersalny antyRAZowy "argumentum ad KRUSum"
kot   |11.08.2011 10:11:26
chatte bzdurzysz i nie wychodź na ulice.
Anonimowy  - "23 rzeczy, których nie powiedziano wam o kapital   |11.08.2011 11:27:15
Trudno się nie zgodzić z tym, że by otrząsnąć się z przesądów neoliberalnych
niezbędna jest przekonywująca kontr-wiedza pozwalająca je neutralizować.
Rok
temu pewien koreańczyk wykształcony w Cambridge wydał przekonujące opracowanie,
które KONIECZNIE powinno być przetłumaczone i wydane w Polsce.
Przejrzysty
wywód o mechanizmach tzw. gospodarki kapitalistycznej, z którym można się
zgadzać/nie zgadzać, ale moim zdaniem czyszczący stajnię augiasza, jakim jest
dziś neoliberalny dyskurs.
Poza tym jest to, mimo że pisane przez profesora
ekonomii(economy of development) pisane z myślą o szerszym odbiorcy. Wydajcie
to please!
Sama mam wykształcenie ekonomiczne, ale dla mnie ta lektura była
ogromnie odświeżająca; przecież to moje wykształcenie też było mi aplikowane w
konkretnych polskich warunkach..

http://www.guardian.co.uk/books/201
0/aug/29/ha-joon-chang-23-things
backspace1   |11.08.2011 12:30:18
Nie zgadzam się: tekst jest jak najbardziej trafną diagnozą main streamu
polskiego (nie tylko polskiego) myślenia ekonomicznego.
Anegdota z początku
felietonu o tej złodziejce - świetna.
Dziś w TVN Biznes można posłuchać
ekspertów-bankowców, którzy plują na "głupich polityków" i mają gotowe
recepty jak zażegnać obecnemu kryzysowi: podnieść wiek emerytalny, zlikwidować
socjały itd. Mówią to siląc sie na morlane oburzenie, bo przecież teraz mamy do
czynenie z kryzysem państw i zadłużenia. Ciekawe czy trzy lata temu też pluli na
polityków, gdy ratowali im - tj bankowcom - tyłki miliardami wpomopowanymi w
system finansowy? Dziś za tamten ratunek mają zapłacić podatnicy, czyli wszyscy
mają się zrzucić na tamtą pomoc z 2008 roku. I te gnoje bankowe mądrzą się dziś,
że politycy ociągają się z reformami i cięciami budżetowymi. Minimum jakie
powinni spełnić, to siedzieć cicho i się nie odzywać i dziękować bogu, że nikt
im się do tyłków za ich przekręty nie dobrał (mówię tu o wszystkich tych
CDS-ach, i całym biznesie z CDO itd.itd.).
Dlatego tekst Michalskiego zgadza
się z moimi odczuczami. I faktycznie brak ekonomistów na lewicy, którzy by
pokazali czarno na białym na czym polega ten kołtunizm korwinowy.
kagan  - Jestem lewicowym ekonomista   |11.08.2011 12:39:23
I co z tego?
Kogo np. interesuje taka moja analiza jak np.
ta: 
http://mikro.univ.szczecin.pl/bp/pdf/97/9.pdf
lech.keller@gmail.com
kot   |11.08.2011 17:00:54
Napar z tekstu:
Lech Keller -Krawczyk
Zwraca uwagę.Emerytury realnie będą
zależeć od stanu gospodarki,a nie od nominalnej ilości pieniędzy gromadzonych
przez OFE.-OFE mają charakter piramidy finansowej zarabiają ci, korzy dołączyli
we właściwym momencie
-większość traci.-ZUS i OFE powinny być zlikwidowane
(zbędne koszty transakcyjne). Natomiast wysokość emerytur powinna być funkcją
stanu gospodarki.
JohnGalt  - Bright Side :)   |11.08.2011 17:03:19
Macie zatem już określenie ‘Pokolenie JKM’? Tak was to boli? Dobrze, dobrze,
znaczy, że coś się rusza.

Wg. pokolenia JKM kradzież TV ze sklepu nie jest
odbieraniem podatków. Wiadomości polityczne proszę czerpać z wiarygodnych
źródeł. Powoływanie się na wypowiedzi sklepowych rabusiów nie jest
profesjonalnym dziennikarstwem.
daras1983   |11.08.2011 18:04:47
no i sie odezwalem do Pana Lecha Kellera.
powiem jedno
Akademia Humanistyczno
Ekonomiczna w
Lodzi
mowi to samo za siebie
strixy   |11.08.2011 18:08:45
Brawo!

Zgadzam się w 100%. Też mi to od początku zalatywało JK-M i jemu
podobnymi ‘specjalistami’ od wolnego rynku.
chatte botte   |11.08.2011 18:25:24
@kot…

Czyś Ty w ogóle to przeczytał, a jeśli już, to czy w ogóle ze
zrozumieniem?
No to zapytam, skoro mam nie wychodzić na ulicę: jak Twoim zdaniem
oceniłam felieton?
Bo z tego co widzę to ta Twoja fraza miała być miażdżąca. Za
co jednak?
daras1983  - @JohnGalt   |11.08.2011 20:15:35
Ktos tu chyba nie skminil ze "Przypowiesc o rabującej dziewczynie" to
licentia poetica
korod  - Ziemkiewicz a KRUS   |11.08.2011 21:24:46
Ziemkiewicz w tekście, który zalinkował yzek pisze, że legalnie zatrudniał
nianię z Ukrainy. Ciekawie to brzmi w kontekście wywiadu M. Środy dla WO, w
którym mówi, że swoją gosposię zatrudnia na czarno.

Najwyraźnie Środa jeszcze
bardziej nie jest frajerką niż Ziemkiewicz. Ale to chyba nie pasuje do obrazka.
daras1983   |11.08.2011 22:17:34
http://www.daras1983.e-blogi.pl/

nowa notka moze komus sie spodoba
Zamorano   |11.08.2011 23:49:14
To ja pisałem. Nie wiem czemu jako daras1983 się to wysłało:] Zróbcie coś z
logowaniem i komciami proszę:]
Augustyn   |12.08.2011 00:29:46
Obniżony raiting- dlaczego tak późno?

W niezliczonych komentarzach
dotyczących globalnych kłopotów gospodarczych, dominuje
usilne poszukiwanie
takich opisów rzeczywistości (przyczyny kryzysu, propozycje jego opanowania
itd.), w których głównym winowajcą jest: rynek, neoliberalni
dogmatycy, spekulanci, a ostatnio agencje raitingowe.
Obniżka rajtingu S.Z do
AA+, to zdaniem jednego z noblistów
Śleper   |12.08.2011 00:36:51
Na lewicowej stronie KP przywołałem słynną frazę łączącą kapitalizm i sznur,
oraz wstawiłem do tego krzesło z kopiącą ten mebel nogę.
Niby wszyscy to znają,
a jednak cenzor uznał to z mowę nienawiści i nie dopuścił do publikacji.
Nie
przestaję się dziwić.
backspace1   |12.08.2011 00:47:12
@chatte botte uważasz, że ten tekst Michalskiego jest do bani, fałszywy,
miałki, nie wiem jeszcze jaki - ale mogłabyś powiedzieć coś konkretnego? Bo
trudno mi zrozumieć, z jakiego punktu krytykujesz. Wiem tyle, że nie podobają ci
się złośliwości pod adresem Ziemkiewicza (jego KRUS - stara historia, to fakt),
to rozumiem, ale co do głównych wątków felietonu - co masz im do zarzucenia?
Uważasz np. że taki Wróblewski - a raczej nurt myślenia, który on reprezentuje -
to coć zasługującego na obronę? Jestem ciekaw, dlatego pytam. Jeśli już
atakujemy, to nie na partyzanta, zza drzewa.
Thome  - Cezaremu pod rozwagę.   |12.08.2011 01:03:41
Słusznie Michalski zauważa, że problemy z finansami publicznymi USA nie zaczęły
się za Obamy. Słusznie punktuje Busha Jr. i całą ekipę neokonserwatywnych
błaznów, którzy za koncesje, ulgi i deal z powiązaną z państwem finansjerą
uzyskiwali konfitury. Ale uparcie Cezary Michalski nie chce zauważyć jednego -
że sama wymiana totumfackich nie wystarczy do zmiany stanu rzeczy. Skoro ma nie
być pieszczochów systemu, to nie może być podatku dochodowego. Nie może być ulg,
odliczeń, zwolnień i całej tej zabawy podatkami. Po cichu się daje "swoim
bogaczom" oraz "wykluczonym", a za tę hucpę ma płacić właściciel
warzywniaka, bo to "wieśniak". Cezary - odwagi! Powiedz wreszcie to, co
myśli wielu. Niskie podatki dla wszystkich, a nie dla wybranych. Skończyć z
fikcją progresji skutkującą zgorszeniem i korupcją oraz "greenami
opodatkowanymi w Monaco" (sam Cezary z takimi dochodami zwiewałby do Monaco,
gdyby zły Jarosław nie wziął pod rozwagę rzeczywistości!). A może nawet….
wróćmy do złota? Niskie podatki zbiera się od wielu - wysokie od nielicznych.
Pro   |12.08.2011 01:23:59
Niech mi ktos wytlumaczy, jakas pipa okradajaca sklep walneła jakis głupi tekst
a pan Cezary na podstawie tego tekstu wymyslil opis calego pokolenia? Ta
młodzież, z biednych wielodzietnych domow zerujacych na socjalu to ma byc
pokolenie JKM?
backspace1   |12.08.2011 01:37:34
@daras1983 przyznaję, że nie cierpię, jak ktoś reklamuje na forach swojego
bloga, nawet jeśli "nowa notka" ma związek z powyższym artykułem. Masz
coś do powiedzenia, to powiedz to tutaj, może uda ci się zwięźlej niż swoim
blogu. Ja w każdym razie nie mam zamiaru czytać twojego bloga. Jeszcze jednego z
miliarda innych.
pro   |12.08.2011 01:45:50
Jak mozna nazwac pokoleniem JKM mlodziez, ktora wiecznie żerowała na socjalu i
nigdy nie zhańbiła sie pracą?
daras1983  - @ Zamorano   |12.08.2011 11:18:20
co jako daras pisales??
daras1983  - @backspace1   |12.08.2011 11:31:02
probowalem
Admini nie wrzucaja
dlatego zalozylem tego bloga
daras1983  - @Pro   |12.08.2011 11:37:44
Pokolenie JKM walczy z Panstwem.

I Pokolenie JKM i rabusie z Londynu to
antysystemowcy, oni nie maja pojecia w jakim swiecie zyja, nie potrafia go
okreslic, zindentyfikowac, nie odnajduja sie w nim i dlatego rozpieprzyli by ten
swiat. TO JET MYSL STOJACA ZA OKRESLENIEM "POKOLENIE JKM"
daras1983  - @ chatte botte   |12.08.2011 22:58:13
jak to za co??!!
Za darmo!!!!

I nie wychodz, nie analizuj, nie przypuszczaj,
nie ustalaj wersji smierci i nie domyslaj sie nawet jakie teorie spiskowe dzis
zaserwuje nam PIS bo wychodzi Ci to mniej wiecej tak:
Przyczyna katastrofy
kolejowej pociagu TLK relacji Warszawa-Katowice jest Pan Donald Tusk poniewaz
nie obnizyl akcyzy na benzyne co z kolei uniemozliwiolo podlaczenie do skladu
lokomotywy spalinowej, a jak wiadomo ten typ lokomotyw nie jest wstanie rozwinac
takiej predkosci jak elektrowoz, a oczywista oczywistoscia jest ze mniejsza
predkosc nie spowodowala by wykolejenia skladu mimo niesprawnosci miedzytorza,
tak samo jak jakas brzozka nie jest w stanie przeciac skrzydla skadinad
bombowaca przerobionego na rzadowy samolot pasazerski

PS. widac ze w kraju nie
jestes bo zero nastroju czujesz
PPS.
oł jeee, i wlasnie o to mi chodzilo abys
wiecej nie brala sie za komentarz moich postow bo masz tendencje do wycieczek
osobistych a tego nie lubie.
wulgarnosc??? to jedynie szczypta ironii z mojej
strony. szczypta.
dla ulatwienia rys charakterologiczny — ->Hurt - "Załoga
G"

Do Twojej wiadomosci Kotko. zwrot "Kuznia kadr…." to cytat za
Slawomirem Sierakowskim u ktorego kiedys wylapalem to spostrzezenie. oprocz
Grzegorza jest jeszcze Brudzinski z Pisu i Nitras z Platformy. nie uwazasz ze to
duzo dosc waznych politykow jak na jeden wydzial.
wiec moze to nie taki zly
wydzial skoro ksztalci ludzi ktorzy przebijaja sie do topu politycznego???
kot   |12.08.2011 12:58:25
chatte, czy można się nie zgodzić z Szahajem, że ponad 90% postrzegania świata
jest neoliberalna.
Myśl antyneoliberalna to ciągle marginesy. Rabuś w Londynie
wynosząc plazmę uzasadniał to ideologią neo.
Zatem nie oczekuj od Michalskiego
zaskoczeń w każdym felietonie. Najważniejsze,że on gada językiem antyneo i
czytają go z lewicy i prawicy.
A kropla draży skałę. Czy ci, którzy wyszli w
Libanie na ulicę aby zdobyć władzę wiedzieli co z nią zrobić, a czy ci w
Londynie wiedzą?(to jest bunt w ramach systemu). Alexis de Tocqueville opisał,że
rewolucja Francuska mentalnie była rezultatem zmiany widzenia rzeczywistości
dokonującej się przez poprzedzające ją pięćdziesiąt lat.
A Ty chcesz ludzi
wyprowadzać na ulice!
chatte botte   |12.08.2011 20:11:02
@ kot…

Ręce mi opadają, jak czytam to, co do mnie piszesz, właśnie Ty.

Neo neo neo…
To jak pisanie książek, w których wszyscy używają tego samego
języka i tych samych cytatów.
Neoliberalizm to, albo tamto, wszystko wina
neoliberalizmu i kapitalizmu i da capo. No dobrze już, dobrze.

A co do ludzi
pewnie i tak wyjdą wcześniej czy później na ulice. W Polsce może jeszcze nie,
ale jak się okaże że na przykład Lepperowi ktoś pomógł w przejściu na drugą
stronę, jak się kilka podobnych sytuacji wydarzy, kto to wie.

P. S. backspace
(odpowiedziałam Ci, ale mi obcięło jeden post, a już mi się nie chce ponownie
pisać); ależ bardzo mi się podobają ataki na Wróblewskiego i Ziemkiewicza, takim
ludziom trzeba odsłonić kołdrę, ażeby inni ocenili ich hipokryzję i zobaczyli
jak wyglądają w gaciach. Czy teraz wyraziłam się clair et distinct?

P.P.S.
daras, napisałam, ale także post nie poszedł, więc tylko dopiszę, że takiej
wulgarności nie toleruję, i że więcej ci nie odpowiem nigdy, na twoje prostackie
zaczepki także. Poza tym ocenianie innych pod względem tego, jakie szkoły
kończyli, jest czymś nędznym… i tyle z tobą. Ty ukończyłeś lepszą? I kim
jesteś?
Napisałam do autora tekstu, całkiem kulturalnie wyszło - takie jest moje
odczucie.
jonasz   |12.08.2011 23:14:19
to w Anglii też głosują na JKM?
daras1983  - @jonasz   |13.08.2011 00:06:37
tak w Angli tez glosuja na JKM ktory tam ukrywa sie pod imieniem i nazwiskiem
David Cameron
Sarad   |13.08.2011 02:39:35
Tak, David Cameron, ten zwolennik związków homoseksualnych i ochrony srodowiska
ma w jakiejs sprawie zblizona do JKM? JKM ma liberalne podejście do imigracji.
daras1983  - @Sarad   |13.08.2011 15:44:11
Tu raczej skupiamy sie na gospodarce i spoleczenstwie niz kwstaich obyczajowych.
TOMASZ1985   |13.08.2011 15:45:13
Pięknie…Kłamstwa i wulgarny atak Pana Michalskiego na
konserwatywnych-liberałów. Dla mnie Pan Michalski to "postępowy" oszołom
co by rozdawał nie swoje pieniądze biednym i słabym(zakazywał ognisk
harcerzom-bo natura,mszy w Wielkanoc-bo Żydzi,kobietom upiec ciasta-bo
feministki, zapalić papierosa -bo nie palący,nie pić- bo nie pijący. A kiedy Pan
ostatnio komuś pomógł-ale nie SMS na PAH, tylko komuś na ulicy- obcemu ,brudnemu
lub staremu. Ceniłem Pana za artykuły "starym"
Dzienniku(Europie)-czytałem z zaciekawieniem tez niektóre w KP, ale to co Pan
dziś wysnuł w tym tekście to paranoja i po prostu świństwo. Pokolenie J-KM vs
Pokolenie Lady Gagy…zmęczonej Lady i już w ogóle nieliberalnej. chi chi
…pozdrowienia od Pokolenie SK(Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko
pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju)
tomasz1985  - Michalski oszałał…   |13.08.2011 15:56:48
Cały artykuł to kłamstwa zbudowane na jakieś przedstawicielce anarchizującej i
nudzącej się młodzieży. A jakby krzyknęła ze nie ma zasiłku,zus,krusu,caritasu
to też by Pan mówił że Korwin i jego Pokolenie. Korwinowi jakoś nie
przeszkadzają narkotyki,imigranci, homoseksualiści(czyli ludzie których nie
powinna interesować opinia społeczeństwa co oni robią z własnym ciałem i
czasem)- a Pan sobie uroił druga Szwecję w Polsce to Pan wtedy łaskawie wróci.
Zal dupę ściska. A jeszcze w "Europie" dało się Pana czytać…a tu już
nie zawsze…
daras1983   |14.08.2011 01:43:16
Sluchajcie ja mowie powaznie. Przeciez takie perlki, tacy Polemicy sie nam tutaj
trafiaja ze moze ustalimy jakis ranking i przyznamy nagrody dla najbardziej
odjechanego Polemika, cooo?
karol m  - re: Michalski oszałał…   |14.08.2011 18:01:22
jakieś żarty. korwin ten apostoł wolności nie kryje się ani z tym, że
najchętniej by pozbawił kobiety możliwości głosowania, ani z tym że lewacy po
dojściu JKM do władzy powinni wylądować w gułagach. jeśli skojarzyć te poglądy z
fanatyczną gorliwością z jaką broni panującej ideologii to nie ma w tym w
gruncie rzeczy nic dziwnego, w końcu od Ojców założycieli ślepą plamką
kapitalizmu jest klasa niewolników, dzięki której to wszystko się jakoś kręci.
karol m  - Karol Marks miał racje   |14.08.2011 18:04:32
kapitalizm w końcu sam się zniszczy.

polecam wywiad w wall street
journal:
http://europe.wsj.com/video/nouriel-roubi
ni-karl-marx-was-right/68EE8F89-EC24-42F8-9B9D-47B
510E473B0.html?KEYWORDS=karl+marx
Anonimowy  - Słabo…   |14.08.2011 22:36:59
Przeczytałam tylko pierwszy akapit, bo po nim nie miałam już ochoty na więcej…
W głowie pojawiło mi się tylko jedno pytanie - czy ta dziewczyna wynosiła
telewizor z urzędu czy ze sklepu prywatnego? Jeżeli jednak to drugie - to
porównanie jej "ideologii" z światopoglądem JKM (niezależnie czy się go
lubi i popiera czy nie!), który przecież ponad wszystko stawia własność
prywatną, jest zupełnie głupie i nie na miejscu. Jak już mamy dyskutować to,
błagam, z faktami.
tomaszgabis   |15.08.2011 16:13:23
Autorem powiedzenia "Antysemityzm to socjalizm głupca" nie jest Engels,
ale prawdopodobnie austriacki lewicowy liberał Ferdinand Kronawetter, na
którego powołał się w jednym ze swoich tekstów August Bebel. I to dzięki Beblowi
stało się sławne.
Podlasie XXI wieku  - surogat prosumpcji   |15.08.2011 17:18:50
W Londynie nigdzie już nie uświadczysz wiśni, ani jabłek na niczyim drzewie,
które można by zerwać, wypad na ryby albo grzyby też się raczej nie opłaca ze
względu na koszty biletu czy paliwa. Od czasów Robin Hooda Albion poszedł
naprzód. Już nie tylko jelenie są własnością landlordów, lecz własnym autem nie
możesz podwieźć rodzonej ciotki bez uiszczenia podatku. Telewizor ukradziony w
sklepie to nie to samo co odebrany sąsiadowi. Oczywiście rewolucja na wyspie
jest niemożliwa, protesty powinny przenieść się na kontynent. Może dopiero
francusko-włoscy imigranci coś wywalczą.
ronald reagan  - re: @JohnGalt   |21.08.2011 13:52:32
@daras1983
Heh… No i co z tego, jeśli nawet "licentia poetica" ? W
sumie się nie dziwię : Kapitał nieświętego Karola Marksa to dopiero licentia
poetica :P
Maciek  - Alternatywa   |25.08.2011 14:30:26
Dlaczego pan Michalski utożsamia różnorakie niszczące działania rządów z
jakąkolwiek formą liberalizmu?

Czy pan Michalski może wyjaśnić co ma wspólnego
z liberalizmem:
- traktowanie FED jako organu rządowego
- gwarancje rządowe i
monopol dla Fannie Mae i Freddi Mac
- ratowanie instytucji za dużych by upaść
-
prywatyzacja zysków i socjalizacja strat banków
- połowa PKB wynikająca z
budżetu

Co jest rzeczywistym źródłem oszalałego korporacjonizmu który dziś
panuje na rynkach finansowych to kwestia dyskusyjna. Łączenie go jednak z
liberalizmem to absurd.

Jak się o czymś próbuje pisać wypada mieć choć
elementarną wiedzę na ten temat.
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytu?:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Prosz? wpisa? kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.”


Na podobny temat

Aktualizacja    ( 11.08.2011 )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Generated in 1.20704 Seconds