Nowość w sklepie KP!

miosz_okladka_300px.jpg

Katalog Książek KP

Najnowszy numer KP

kp29www150px.jpg

Komentarze

CYTAT DNIA

Jesteśmy zdolni zgasić słońce i gwiazdy, bo nie płacą dywidendy.
John Maynard Keynes

Książki w sklepie KP

Advertisement
Order software online
Pomóżmy prawicy! Drukuj
LMN   
09.10.2004
Wszyscy zapewne cieszymy się z Nobla dla Elfride Jelinek. Ta nagroda oburzyła - oczywiście - nie tylko prawicę. Zaczął się festiwal dyskredytowania twórczości Noblistki. Ponieważ intelektualne ubóstwo polskiej prawicy sprawia, że krytyka ta jest mało wysublimowana, a Jelinek zasługuje za coś więcej, proponuję prawicę wyręczyć. Poniżej proponuję wstępną listę zarzutów, prosząc o jej uzupełnienie.
Spójność logiczna nie jest wymagana (to przecież będzie prezentowane w ramach dyskursu prawicowego).

1. Jelinek jest feministką;
2. do tego jest komunistką;
3. najpewniej jest lesbijką (dowód - patrz pkt. 1);
4. może i jej język jest dobry (choć - naturalnie - nie tak dobry, jak język encyklik Jana Pawła II), ale to tylko stanowi dodatkowy zarzut - w ładnym języku powinna pisać o ładnych rzeczach, a nie takich ohydztwach;
5. dostrzega tylko brudy życia, a przecież świat jest pełen dobrych ludzi;
6. pewnie dokonała aborcji (dowód - patrz pkt. 1; sprzeczność z pkt. 3 pozorna);
7. oskarża porządnych, schludnych Austriaków, którzy przecież nie głosowali na Hitlera (bo w 1933 nie byli w Rzeszy), a w czasie wojny każdy musi przecież zabić paru Żydów (w publikacjach proszę pisać: żydów);
8. jest brzydka; nie ma tej klasy, co żona Pendereckiego;
9. psuje młodzież;
10. zagłusza w sobie i czytelnikach głos Boga;
11. żyjemy w czasach wojny z islamskim terroryzmem, a jej pisarstwo podważa podstawy naszej chrześcijańskiej cywilizacji.

Komentarze
Dodaj nowy
krzytom  - świetne!   |09.10.2004 12:56:27
To co nastąpiło po rozdaniu tegorocznych Nobli to kompletna
kompromitacja!!

Urszula Kozioł dla mnie sie ostatecznie osmieszyła!
MM  - 12.   |09.10.2004 13:19:42
nie napisała powieści na podstawie sztuk Karola Wojtyły
Andrzej  - ja tak nie uwazam!   |09.10.2004 14:26:14
nie mam pogladow prawicowych, ale powyzszy komentarz jest wlasnie malo
merytoryczny i jest siadectwem ubostwa intelektualnego autora
pe  - przeciwnie Andrzeju,   |09.10.2004 14:48:06
komentarz jest bardzo merytoryczny - wylicza ironicznie te zarzuty, które
powtarzane są wobec twórczości Jelinek w prasie codziennej, nie tylko jawnie
prawicowej (vide p. Kozioł w Rzepie). To że wokół takich kwestii kręci się
"dyskusja" o twórczości Jelinek świadczy o ubóstwie intelektualnym, ale
tych redakcji.
Poza tym nie przesadzajmy. LMN napisał(a?) tylko komentarz w
internecie, a nie esej w Tygodniku Powszechnym.
sztiwi   |09.10.2004 15:11:53
A mi sie bardzo podobalo, xwlsdzcza z ta zona Pendereckiego :)
almanzor   |09.10.2004 15:22:28
Ja tez oceniam ten komentarz jako udany. Z tego przerysowania wylania sie zestaw
dominujacych sposobow odbioru takich postaci jak nasze noblistki w tym roku. I
to LMN uchwycil i ladnie opisal. Dowcipnie rowniez.
ana   |10.10.2004 12:26:27
pewnie, ze kompromitacja!

W dyskredytujacym "dialogu" uprawianym
przez polska prawice wystarczajace sa 3 pierwsze punkty i podsumowujacy pkt 6.
MM  - 13.   |10.10.2004 23:37:18
jest liberalna, a liberalizm zdrowe umysły na manowce prowadzi, prostą drogą do
stalinizmu i bolszewizmu
Żyd-katolik  - nie lewicowa, tylko nudziara   |11.10.2004 14:39:53
Mialem juz tu sie nie udzielac, ale nie wytrzymalem. Autor komentarza pisze o
ubostwie intelektualnym prawicy, o braku wysublimowania prawicowej krytyki i o
checi wyreczenia prawicy w tej sprawie. Czytam te 12-punktowa liste zarzutow i
odnosze wrazenie, ze nie wyrecza ona bynajmniej prawicy. Charakteryzuje te liste
za to iscie socrealistyczna siermieznosc. No i jest to swiadectwo podobienstwa
nowej lewicy do starej (Gomolka, Miller). P.S. A Jellinek zwyczajnie przynudza.
Juz wole Maksyma Gorkiego.
krzytom  - do Żyda-katolika   |11.10.2004 19:39:00
to przykre, ale w tym momencie pokazałeś swój poziom, jeśli myslisz, ze w
Nagrodzie Nobla chodzi o to co Ty wolisz.
Żyd-katolik  - 11 punktow lewicy   |12.10.2004 10:30:07
Przeciez niczego o Nagrodzie Nobla nie napisalem, tylko stwierdzilem, ze
Jellinek to nudziara. A jesli zas chodzi o noblowski werdykt to rownie dobrze
moge sporzadzic 11-punktowa liste dlaczego Jellinek dostala Nagrode - to takie
moje "wyreczenie lewicy":
1. Jellinek jako wyksztalcona musi byc
feministką, ktora walczy z opresywna patriarchalna cywilizacja;
2. do tego jest
komunistką; przeciez komunizm to szlachetna prometejska idea naprawy ludzkosci,
a wszelkie zbrodnie w jej imieniu to jedynie bledy, wypaczenia i
prawicowo-faszystowskie odchylenie.
3. byc moze jest lesbijką, ale przeciez
seks to jej prywatna sprawa, choc jesli jest, to powinna sie ujawnic (coming
out) i swa seksualnosc afirmowac
4. jej jezyk nie traci nudziarstwem jak to
jest w przypadku faszystowskich moralistow (na przyklad tego sklerocialego
klechy z Wadowic), ale jest nazywaniem rzeczy po imieniu
5. dostrzega brudy
życia, bo przeciez świat rzadzony przez szowinistycznych samcow i homofobow jest
straszny;
6. musi byc rzeczniczka dopuszczalnosci aborcji aborcji, w koncu
jest nowoczesna, postepowa kobieta (dowód - patrz pkt. 1)
7. nie pozwala
zapomniec Austriakom o ich haniebnej, nazistowskiej przeszlosci, ktora trwa az
po dzis dzien - te pogromy Zydow w Wiedniu (i gejow, bo przeciez kazdy Zyd musi
byc gejem i vice versa), no i katolicyzm jako religia dominujaca, nie mozna nad
tym przechodzic do porzadku dziennego
8. pewnie ze wzgledu na swa urode musiala
byc wielokrotnie dyskryminowana, wiec trzeba ja dowartosciowywac
9. pokazuje
młodzieży, ze posluszenstwo wobec rodzicow i nauczycieli to przezytek
spoleczenstwa autorytarnego;
10. pokazuje, ze mozna miec swojego Boga (boga?),
ktory nie jest zadnym autorytetem, Ojcem, Sila Wyzsza, lecz dobrym kumplem,
ktory sie cieszy, kiedy ludzie pieprza sie z kim, jak i gdzie tylko chca;
11.
żyjemy w czasach wielokulturowosci, ktorej ona jest pewnie zwolenniczka - nalezy
zwalczac europocentryczne poczucie wyzszosci, kazda religia jest dobra, nawet
jesli nakazuje kamienowac kobiety za cudzolostwo (sprzecznosc tolerancji wobec
islamu z feminizmem jest pozorna - w koncu w ramach zrywania z zachodnim
paradygmatem rezygnujemy z logiki zero-jedynkowej).
LMN  - lepsza puenta   |16.10.2004 18:11:38
Lepszym zakończeniem tej dyskusji, niż powyższe wprawki Żyda-katolika, jest
tekst Katarzyny Szumlewicz o noblistce, opublikowany na portalu www.lewica.pl.
Rozwija i dowodzi to, co w ironicznej formie zawarłem w swoim rozszerzonym
dekalogu.
Saba  - ważny link   |17.10.2004 20:18:30
A ja polecam stronę domową Jelinek -
http://ourworld.compuserve.com/homepages/elfriede/ Dużo tam jej tekstów po
angielsku i po niemiecku. Można trochę się "obyć" z tą zupełnie nieznaną
autorką :)
Żyd-katolik  - do LMN   |18.10.2004 09:53:32
Oczywiscie masz racje. W koncu kazda dyskusje musi zakonczyc ktos z lewicy.
Tylko lewicowy punkt widzenia jest wlasciwy. A jesli ktos tu wspomina o
zdolnosci do samokrytyki, to lewica w duchu hermeneutyki podejrzen odpowiada:
nie ma czegos takiego, jest tylko sklonnosc do falszywej pokory. Dlatego
slusznosc znajduje sie zawsze po lewej stronie.
stefan janusz  - do ZK   |29.10.2004 22:45:35
czyzby do Jelinek przekonali sie najtwardsi prawicowcy: ZK pisze "slusznosc
znajduje sie zawsze po lewej stronie". Chyba sie nie wyspal…
Żyd-katolik  - do stefana   |02.11.2004 09:36:34
stefanie januszu, oj ciezko zareagowales, ciezko. Z topornego, siermieznego
poczucia humoru slynela lewica sucharowa. Lewicy kawiorowej - do ktorej
przynajmniej aspirujesz - przystoi raczej subtelna ironia.
do ZK  - starszy aspirant do sierżanta sztab.   |03.11.2004 02:00:40
Ach, no bez przesady z tą lewicowością, też nie jestem fanem J., ale na
wypowiedzi lepsze od: "oczywiscie masz racje. W koncu kazda dyskusje musi
zakonczyc ktos z lewicy. Tylko lewicowy punkt widzenia jest wlasciwy", stać
Cię z pewnością. Mimo wszystko i prawica kawiorowa powinna się, co najmniej
subtelnie, wyspać?
Żyd-katolik  - prawica kawiorowa?   |03.11.2004 09:51:25
O lewicy kawiorowej napisano juz wiele, ale o prawicy kawiorowej pierwszy raz
slysze.
maklakiewicz  - prawica kawiorowa   |03.11.2004 22:57:35
Służę wyjaśnieniem: …formacja składająca się z ryb dennych, słodkowodnych.
agnes  - a co z literatura?   |12.11.2004 15:05:08
moi drodzy, w dyskusji brakuje mi jednego watku, tzn. co sadzicie (poza kims,
kogo to znudzilo) o pisarstwie jelinek, czy kogos z was zachwycilo? no i
przeciez akurat w Pianistce, ktora jest pewnie jedynym dzielem znanym przez
wiekszosc, akurat nie ma zadnego feminizmu, jest za to autentyczne cierpienie,
ktore porusza czytelnika do bolu. przynajmniej mnie poruszylo. czy ktos widzi to
podobnie?
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytu?:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Prosz? wpisa? kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.”


Na podobny temat

Aktualizacja    ( 21.10.2004 )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Generated in 0.76256 Seconds