> PREMIERA 24 MAJA

Berman_okladka_300px.jpg

>>Już jest: KP30!

kp30_okladka_300px.jpg

Komentarze

CYTAT DNIA

Nie możemy tworzyć idei, które będą łączyć ludzi, jeśli stracimy kontakt z tym, jakie jest ich życie. Jeśli nie wiemy, jak uznać sposób, w jaki ludzie obserwują świat, odczuwają go i doświadczają, nigdy nie będziemy w stanie pomóc im w uznaniu samych siebie albo zmianie świata na lepsze.
Marshall Berman, Przygody z marksizmem

Katalog Książek KP

Książki w sklepie KP

Advertisement
Order software online
Artyści zapraszają na wiec Kolorowa Niepodległa Drukuj
red   
01.11.2011

Borys Szyc, Tomasz Karolak, Roma Gąsiorowska, Wojciech Pszoniak, Ilona Ostrowska, Piotr Najsztub, Renata Dancewicz, Izabela Kuba, Antek Pawlicki, Jacek Poniedziałek i Kazimiera Szczuka zapraszaja na wiec Kolorowa Niepodległa!

  

11 listopada, piątek, godz. 12.00.

Znajdziecie nas na ulicy Marszałkowskiej, pomiędzy placem Konstytucji a Rotundą. Podążajcie za odgłosem muzyki! Zaczynamy grać w samo południe. Bądźcie tak kolorowi jak punktualni!

  


  


Borys Szyc zaprasza na Kolorową Niepodległą. from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Tomasz Karolak zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Roma Gąsiorowska zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

  


Wojciech Pszoniak zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Ilona Ostrowska zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Piotr Najsztub zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Renata Dancewicz zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.


Cezary Harasimowicz zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.

Grażyna Wolszczak zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.


Antek Pawlicki zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.


Małgorzata Fuszara zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.


Jacek Poniedziałek zaprasza na Kolorową Niepodległą from Krytyka Polityczna on Vimeo.


Kazimiera Szczuka


Zobacz też: „Gazeta Wyborcza” zapowiada Kolorową Niepodległą

Idziemy fetować Kolorową Niepodległą. Po co, skoro tego samego dnia jest Marsz Niepodległości? No więc idziemy z kilku powodów. 

kolorowa_120.jpgPrzede wszystkim dlatego, że różnorodność traktujemy jako wielkie wyzwanie, warunek wolności jednostek i ubogacenie wspólnoty, a nie przykrą konieczność, wyraz relatywizmu czy zagrożenie dla spójności narodu; ponieważ tradycję narodową traktujemy krytycznie i refleksyjnie, jako wielowątkowe źródło inspiracji, a nie jak nienaruszalny skansen; idziemy, ponieważ o ofiarach chcemy pamiętać po to, aby więcej się nie powtórzyły, a nie by z nich czerpać masochistyczną rozkosz albo dumę z odwagi samobójców; o zwycięstwach i sukcesach z kolei chcemy pamiętać po to, by mieć poczucie, że świat wokół naprawdę można zmienić, a nie by z pogardą wywyższyć się nad innych.


Idziemy też dlatego, że nie chcemy rozumieć polskości jako więzi karmionej wyłącznie krwią, ziemią, grobami i ruinami. Dlatego, że jednolitość kulturową i etniczną Polaków uważamy za dojmujący brak i skazę - a nie korzystny efekt uboczny totalitarnych zbrodni. 


Idziemy na Kolorową Niepodległą, bo nacjonalizm i narodowa martyrologia wydają nam się przykrywką dla obywatelskiej bezradności i poczucia niemocy. 


I wreszcie dlatego, że kolory tęczy nie kłócą się nam z biało-czerwonym - a kolor brunatny jak najbardziej.

profesor Maria Janion:
Reaktywacja i działanie dziś w Polsce  skrajnie nacjonalistycznych ugrupowań takich jak ONR i Młodzież Wszechpolska  to zjawisko dość niepokojące. Marsze nacjonalistów w dniu Święta Niepodległości 11 listopada budzą społeczny sprzeciw. I słusznie. Gotowość do protestu wobec nietolerancji, ksenofobii, homofobi i rasizmu, wobec mowy nienawiści, wobec gloryfikowania przemocy to przejaw odpowiedzialności a nie, jak sądzą niektórzy - postawa symetrycznie skrajna wobec tamtej, szczycącej się nazwami przedwojennych pałkarskich bojówek. 

Kolorowa Niepodległa, wiec organizowany 11 listopada w Warszawie, ma ukazać inną  - otwartą, różnorodną, przyjazną ludziom i współczesnemu światu formę przywiązania do polskości. Ma być przejawem solidarności społecznej i wspólnym świętowaniem. Sama nie mogę  wziąć udziału w ulicznym zgromadzeniu, ale popieram Kolorową Niepodległą. Czuję się jej częścią.     

Seweryn Blumsztajn:
Jest taka Polska przyjmująca Białorusinów czy Czeczenów, którzy schronili się u nas, uciekając przed dyktaturami, i życzliwa wobec tych, którzy tylko szukają u nas lepszego losu, bez względu na to, skąd przybywają i jaki mają kolor skóry.

Polska, w której bezpiecznie czują się wszelkie mniejszości: narodowe, rasowe, religijne i seksualne.

Polska dumna z różnorodności swoich korzeni, kraj poetów i bohaterów „z matki obcej”. Ojczyzna Mickiewicza, Miłosza i Edelmana. Polska Piłsudskiego, a nie Dmowskiego.

Kraj otwarty na świat i Europę, dumny ze swojej historii i gotowy do rozmowy o grzechach przodków.

11 listopada zobaczymy na ulicach Warszawy tę „białą” Niepodległą. Będzie szła w zwartym szyku, bo ona tak maszeruje, będzie dużo biało-czerwonych flag i kibicowskich szalików.

Zapraszam na spotkanie z moją kolorową Niepodległą. Będzie pewnie więcej różnokolorowych sztandarów, a ci, którzy przyjdą, też będą kolorowi - różnych ras, religii i przekonań. Zapraszam wszystkich, którzy o takiej Polsce marzą: tych z manif i z marszów tolerancji, Oburzonych i entuzjastów wolnego rynku i takich, którym po prostu zwarte szyki marszowe źle się kojarzą.

Nie wiem jeszcze, gdzie spotka się tego dnia kolorowa Niepodległa i o której godzinie, ale apeluję: - Nie zostańcie tego dnia przed telewizorami! To będzie ważny plebiscyt w sprawie naszej wspólnej Niepodległej.   

rys. Marek Raczkowski

Krytyka Polityczna należy do koalicji Porozumienie 11 listopada.

  

Komentarze
Dodaj nowy
Podlasie21wieku  - podział   |01.11.2011 09:39:22
proponuję zrobić stronę i wpisywać celebrytów podzielić ich na kolorowych i
faszystów
asia  - koalicja Porozumienie 11 listopada   |01.11.2011 10:44:23
Wszystko pięknie, ale chciałabym jednak oddać sprawiedliwość przedsięwzięciu,
które nazywa się koalicja Porozumienie 11 listopada, które w zeszłym roku
rozpoczęło ogromny ruch niezgody na faszyzm i skrajny nacjonalizm. To przez tą
koalicję dziś Krytyka wespół z GW nawołują do wystąpienia i kolorowych marszów,
czemu zatem nazwa ruchu, który wzbudził całą ta debatę jest na szarym końcu
podana bez kontekstu? Rozumiem, że pomysł KP i GW jest nieco odmienny od
blokady, ale nie zapominajcie, że mocno związany z tymi, którzy tą koalicję
zawiązali i do której Was zapraszali. A koalicja to różne strategie działania
tak w zeszłym, jak i w tym roku.
eurypides77   |01.11.2011 11:20:49
Godzina. Miejsce.

To są kluczowe dwie informacje kiedy się cokolwiek
organizuje.
Eurypides77  - @asia   |01.11.2011 12:10:47
Najbardziej mi osobiscie podoba sie jak GW pisze o Koalicji 11 Listopada per
"srodowiska anarchistyczne i ultralewicowe". Zastanawiam sie czy
Fundacja Mama to bojowka ultralewicowa, a na przyklad Kampania Przeciw Homofobii
chce obalic rzad polski…

Smieszne jest ze GW, ktora jest przez prawicowcow
odsadzana od czci i wiary za poglady lewicowe, tak naprawde jest bolesnie
drobnomieszczanska,
mattdamon  - kto czyta, mniej bredzi   |01.11.2011 22:58:26
Proponuję najpierw uświadomić politycznie (i nie tylko) tych pożal się Boże
celebrytów, to może następnym razem mniejsze głupstwa będą wygadywać. Chyba
najlepszy Karolak: "żeby w ogóle, yyy, zaczęła być [polska kultura] na tym
samym poziomie, co kultura światowa", heh (+10 do poczciwości).

Na
marginesie - faszyzm nie przejdzie? Nic a nic? Szkoda, bo ‘Teoria partyzanta’ to
najciekawsza z waszych zapowiedzi. A tak cały nakład na przemiał :(
viking   |02.11.2011 01:16:37
Pomysł z artystami jest bardzo amerykański i dlatego świetny.
A to, że mówią
banały to tym lepiej, bo tym razem właśnie o banały tu chodzi.
Które wolimy? Te
Kukiza czy te Szyca?
Ważniejsze jest dla nas by Polska gwałcona przez Szwaba i
Bolszewika podniosła z honorem głowę, czy wolimy, żeby nasze dziecko szanowało
czarnoskórą koleżankę?
Nie trzeba przeprowadzać wielkich dysput na temat
historii, znać się na polityce, żeby na takie proste pytanie sobie
odpowiedzieć.
Szczególnie cenna jest wypowiedź Antka Pawlickiego, który mówi, że
sam swoim życiem jest po stronie tych wartości, o które rzekomo walczy druga
strona, ale nie uważa ich za jedyne możliwe i nie chce, by uzasadniały
wykluczanie innych od niego.
Wolałbym, żeby ludzie myśleli takimi banałami, niż
tymi z gatunku Blut und Boden.
A jak komuś brakuje intelektualnej perspektywy,
to może będą jakieś panele dyskusyjne i analizy wokół Kolorowej Niepodległej?
eurypides77   |02.11.2011 10:57:44
Nie po raz pierwszy zgadzam się z vikingiem. Relatywny dotychczasowy sukces
prawicy w Polsce polega na tym, że ona potrafi komunikować się na kilku
poziomach jednocześnie - zarówno językiem tabloidów jak i językiem kultury
wysokiej (choć w tym drugim przypadku idzie to jej ciężej i wymaga większych
wygibasów intelektualnych).

Lewica nie może tylko poprzestać na przekazie
intelektualnym, bo taki przekaz nie trafia do wielu ludzi. Można takie clipy
krytykować, ale np. w Stanach dzieje się podobnie - w końcu Sean Penn albo Matt
Damon to nie są także giganci intelektu.
Ben 10  - Dlaczego kolorowa flaga   |02.11.2011 16:16:58
jest większa od biało - czerwonej? Czy naprawdę w dniu 11 listopada kolory tęczy
powinny być ważniejsze? Czy ktoś kto tak nie uważa to już faszysta?
milena  - re: Dlaczego kolorowa flaga   |02.11.2011 22:32:56
Ben 10 napisa?:
jest większa od biało - czerwonej? Czy naprawdę w dniu 11 listopada kolory
tęczy powinny być ważniejsze? Czy ktoś kto tak nie uważa to
już faszysta?



Bardzo dobre pytanie! Myślę, że trafiłeś w sedno.
Dociekliwy   |03.11.2011 10:06:54
Czy ja jestem faszystą jeśli wywieszę na swoim domu flagę biało-czerwoną a nie
tęczową?
Berenika   |04.11.2011 02:33:58
Zgadzam sie z Asia, i składam laury przed Koalicja Porozumienie 11 Listopada.
kk  - re: Dlaczego kolorowa flaga   |04.11.2011 16:09:57
Ben 10 napisa?:
jest większa od biało - czerwonej? Czy naprawdę w dniu 11 listopada kolory
tęczy powinny być ważniejsze? Czy ktoś kto tak nie uważa to
już faszysta?


Bo masz być tęczowy a nie Biało czerwony. Bo masz wyrzucić tradycję
narodową na śmietnik historii"ponieważ tradycję narodową
traktujemy krytycznie"
Czyli to o co walczyli Twoi przodkowie
Anonimowy   |04.11.2011 19:30:56
11 listopada to nie święto innośći, martyrologii lesbijek, gejów, nielegalnych
imigrantów, feministek itd tylko państwowe Świeto Niepodległości jak ktoś ma
wątplowości to niech zajrzy do kalendarza.
nack  - zdziwiona   |04.11.2011 20:41:02
Panie Karolak, proszę 4 lipca w USA razem z kolegami demonstrować radość ze
Święta
Niepodległości z kolorowymi a nie narodowymi flagami…..źdźiwi się Pan
jak mało tolerancyjni są Amerykanie




































Panie
Karolak,co to za pomysł aby 11 listopada świętować jakąś multi kulti
To jest
dzień w którym czujemy się dumni
z bycia nie francuzem,niemcem,gejem czy
feministką tylko POLAKIEM,chociaż ten jeden dzień w roku….
Na marginesie
,Angela Merkel napomknęła,
że multi kulti nie żyje.CZEŚĆ JEJ PAMIĘCI!!!
Natalia@  - Kolorowa Niepodległa   |04.11.2011 22:58:01
Bardzo podoba mi się inicjatywa Kolorowa Niepodległa. Niepodległość, suwerenność
czy samostanowienie odnosić możemy nie tylko do państw, ale również do
człowieka, który ma oczywiście prawo do decydowania o sobie, swojej przyszłości,
o tym, co czuje.
Kolorowa Niepodległa ma właśnie za zadanie pokazać, że
narzucanie komuś własnych (narodowo-katolickich, autorytarnych,
neofaszystowskich) poglądów jest czymś no co się nie zgadzamy.
GPS.65  - Dlaczego wolnościowcy wybierają się na Marsz   |05.11.2011 21:11:55
Tu jest moja odpowiedź na to zaproszenie: http://gps65.salon24.pl/360858,dlaczego-wolnosc…
gość  - Do Cezarego i jego przyjaciół   |09.11.2011 12:53:06
Czarku Harasimowiczu nie idź tą drogą. Taki dumny byłeś ze swego przodka ułana,
a teraz co ? Przehandlowałeś go. Na co ? i za co? Polska zawsze była otwarta dla
innych nacji. Ty i Twoja rodzina najlepiej o tym możecie świadczyć. Dlatego
bzdurą wierutną jest utożsamianie Święta Niepodległości z nacjonalizmem. Twoje
miejsce jest po stronie biało-czerwonych, bo ich język to język w którym
tworzysz. Ich tradycje i kultura, to twoja rodzinna tradycja. Podcinasz gałąź,
na której siedzisz.
tomeksz  - re: @asia   |09.11.2011 14:59:54
Eurypides77 napisa?:
Smieszne jest ze GW, ktora jest przez prawicowcow odsadzana od czci i wiary
za poglady lewicowe, tak naprawde jest bolesnie drobnomieszczanska,


Może po prostu jest… centrowa?
Różne są kolory w palecie
barw…
Dogmatyzm lewicowy tak samo męczy jak każdy inny.. najlepiej
najpierw myśleć, potem dyskutować a na końcu kształtować pogląd
w odniesieniu do każdego pytania. A nie szukać odpowiedzi w programach
"naszej" konstelacji fejzbukowej
skrzyp   |10.11.2011 06:31:29
Szanowna Publiko. Odsłuchałem nagrania
mati1229   |10.11.2011 21:58:51
11 listopada to Święto Niepodległości państwa a nie wybranej grupy, która jest
najbardziej hałaśliwa i agresywna, i tym samym narzuca innym swoją wizję
obchodów tego dnia. Najważniejsza jest pamięć, nieważne pod jaką flagą, każdy
może się czuć Polakiem, nie musi mieć polskiego obywatelstwa, nie musi się
"tu" urodzić, nie musi być "biało-czerwony", nie musi wierzyć w
prawicę ani w lewicę. Najważniejsze aby chciał się cieszyć, ma do tego prawo, bo
to właśnie o nie walczono prze ponad 90 laty.
gość  - Akurat 11 Listopada kolor flagi jest ważny   |11.11.2011 10:23:31
mati1229 napisa?:
11 listopada to Święto Niepodległości państwa a nie wybranej grupy, która
jest najbardziej hałaśliwa i agresywna, i tym samym narzuca
innym swoją wizję obchodów tego dnia. Najważniejsza jest pamięć,
nieważne pod jaką flagą, każdy może się czuć Polakiem, nie musi mieć
polskiego obywatelstwa, nie musi się "tu" urodzić, nie musi
być "biało-czerwony", nie musi wierzyć w prawicę ani w lewicę.
Najważniejsze aby chciał się cieszyć, ma do tego prawo, bo to właśnie
o nie walczono prze ponad 90 laty.
Jacenty  - to nacjonalizm odebrał nam wolność   |11.11.2011 16:42:56
To przemoc, nacjonalizm, imperialistyczne zapędy i nienawiść odebrały
niepodległość Polsce, a wolność, i niejednokrotnie życie wszystkim jej
obywatelom (nie tylko Polskiej narodowości)! Dlaczego więc w to Święto wolności,
mamy nie sprzeciwiać się tym, których poglądy odbierają innym prawo do
samostanowienia, tak jak odebrano Polskiemu narodowi. I dobrze, że znane twarze
namawiają do udziału w Kolorowej, nawet jeśli nie zawsze mówią do rzeczy. Takie
mamy społeczeństwo, że podąża za znanymi ludźmi. Byleby podążali w dobrą stronę.
Mnie tam dziś nie ma, ale cieszę się, że Wy jesteście!
Myślący samodzielnie   |15.11.2011 14:31:48
Panie Szyc, obejrzałem pańskie zaproszenie na Kolorową Niepodległą i muszę
powiedzieć, że się z panem zgadzam po części. Chodzi mi o słowa, że świat jest
wielokulturowy i nie powinniśmy tego zmieniać, bo to nienaturalne. Z tym, że nie
sądzi pan, że najazd obcych kultur na dane terytorium (nie tylko Polskę) niszczy
kulturę rodzimą? A czemu my Polacy niby mamy mieć w tym kraju większe prawa niż
inne nacje? Bo to nie Żyd, Niemiec, czy Somalijczyk przelewali krew za jego
wolność, nie oni go zbudowali wielkim trudem i poświęceniem, a wręcz przeciwnie
- zaprzeczanie temu jest fałszowaniem historii. Nie mam nic przeciwko temu żeby
przedstawiciele tych nacji przebywali w naszym kraju, ale niech szanują naszą
tradycję i kulturę, a nie plują na nią. Nie wiem w ogóle skąd poglądy rasowe
przy blokowaniu Marszu Niepodległości, którego byłem uczestnikiem. Ja nie
słyszałem żeby ktoś podczas tego Marszu wygłaszał jakiekolwiek hasła o treści
rasistowskiej etc. A co do przyszłości pańskiej córki, to raczej zatroszczyłbym
się żeby nie dorastała w erze legalnej konopi itp, a także żeby na zebrania
klasowe jej dzieci (a pańskich wnuków) nie przychodzili sami tatusiowie:) Z
narodowym pozdrowieniem:)
Łukasz   |15.11.2011 16:50:49
Co to znaczy kolorowa niepodległa? Niepodległa powinna być biało-czerwona tak
jak nasze barwy narodowe.
xxxxxxxxx  - .   |19.11.2011 19:51:51
po stronie Marszu Niepodległości ponad 25 tysięcy, po stronie kolorowych max 2
tysiące. o czym wy tu mówicie w ogóle? ludzie poszli za BIAŁO-CZERWONĄ flagą nie
za kolorową! to jest argument ktorego zadna szczuka ani biedron nie podwazy,
spojrzcie prawdzie w oczy. 25 tysiecy do 2 ? kolorowy syf nie przejdzie. nigdy.
bez odbioru nie zagladam tu juz
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytu?:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Prosz? wpisa? kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.”


Na podobny temat

Aktualizacja    ( 09.11.2011 )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Generated in 1.08192 Seconds