> PREMIERA 24 MAJA

Berman_okladka_300px.jpg

>>Już jest: KP30!

kp30_okladka_300px.jpg

Komentarze

CYTAT DNIA

Nie możemy tworzyć idei, które będą łączyć ludzi, jeśli stracimy kontakt z tym, jakie jest ich życie. Jeśli nie wiemy, jak uznać sposób, w jaki ludzie obserwują świat, odczuwają go i doświadczają, nigdy nie będziemy w stanie pomóc im w uznaniu samych siebie albo zmianie świata na lepsze.
Marshall Berman, Przygody z marksizmem

Katalog Książek KP

Książki w sklepie KP

Advertisement
Order software online
Podwyżki cen najmu bez ograniczeń Drukuj
do   
12.01.2010

Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Zgodnie z projektem właściciel mieszkania będzie mógł co miesiąc podwyższać czynsz za wynajem. Jeżeli lokator nie opłaci czynszu, umowa zostanie rozwiązana bez wypowiedzenia.


W ciągu ostatniego roku opłaty za wynajem mieszkań wzrosły o 4,8%. Lokatorzy zalegają z płatnościami, jednak chronią ich przepisy. Resort chce to zmienić.


Obecnie właściciel, który decyduje się na podwyższenie opłaty, musi najpierw wypowiedzieć jej dotychczasową wysokość. Ma na to trzy miesiące. Po zmianach czas wypowiedzenia skróci się do dwóch miesięcy. Podwyżki będzie można wprowadzać kilka razy w roku, a nie jak do tej pory - co sześć miesięcy.


Właściciele będą mieli prawo do natychmiastowego wypowiedzenia najmu, jeżeli lokator będzie zalegał z czynszem za co najmniej dwa pełne okresy płatności. Natychmiastowe wypowiedzenie może nastąpić także wtedy, kiedy mieszkanie będzie używane niezgodnie z umową.


Przewidziano także zrównanie praw lokatorów posiadających cywilne umowy najmu z tymi, którzy zajmuję mieszkania na podstawie decyzji administracyjnej lub dawnego tzw. przydziału kwaterunkowego. W każdym przypadku właściciel będzie mógł częściej podwyższać czynsz i rozwiązywać umowę bez podania przyczyny.

  

[Źródło: gazetaprawna.pl]

Komentarze
Dodaj nowy
ost.  - oddalamy się   |13.01.2010 03:14:08
Oddalamy się nawet od modelu dzikiego anglosaskiego kapitalizmu. Nawet w USA
miasta prowadzą ścisłą kontrolę czynszów.
kot  - do wpisu osta   |13.01.2010 05:53:23
Jak słuszna w zamiarze myśl wyrażona w niewłaściwym języku może przynosić więcej
szkody niż pożytku.
Bo to nie jest wszystko jedno: czy u nas możliwe są takie
nieludzkie ustawowy dlatego, że mamy niewłaściwy kapitalizm
-czy dla tego, że
mamy bierne, niezorganizowane, społeczeństwo dopuszczające aby takie
skandaliczne i głupie ustawy ktoś po cichu za przyzwoleniem mediów i
społecznego braku aktywności -wprowadzał.
ost.  - do kota   |13.01.2010 06:43:23
NGeneralnie nie zgadzam się z diagnozą o "bierności społeczeństwa" jako
źródłe problemów. Mamy raczej do czynienia z efektem bierności, wytwarzanym i
podtrzymywanym (a także oczywiście potępianym) przez polityczne i dziennikarskie
elity. Kiedy społeczeństwo nie zachwouje się biernie, np. zbiera 1 3000 000
podpisów pod referendum w sprawie aborcji albo organizuje demonstrację w
stolicy, to albo się je ignoruje, albo naznacza jako zadymiarzy. To polityczne i
medialne elity tworzą dyskurs o "bierności", którą same tworzą. Nie ufam
temu dyskursowi.

Pozdrowienia,
kot   |13.01.2010 08:41:56
Zgadzając się z sobą z poprzedniego wpisu zgadzam się też z tym co napisałeś.
Tylko,że społeczeństwo to także te elity, które prowadzą te społeczeństwo, a
więc także siebie nie tam gdzie trzeba. I tak można długo dywagować, jeśli nie
wprowadzi się, w tym momencie, pojęcia klasy uprzywilejowanej, jak u Osta Dawida
w ostatniej Europie.
kot   |13.01.2010 12:18:58
Inteligencja ( także ta związana z religią) w każdej epoce historycznej miała
tendencje do prostytuowania się wobec władzy i pieniądza i zaniedbywania tej
drugiej większościowej części społeczeństwa. Tym nie mniej nie można powiedzieć
,że nie stanowi istotnej (teraz jeszcze bardziej) części społeczeństwa
zajmującej pośrednia pozycje między klasą uprzywilejowana rządzącą ( z którą
teraz się utożsamiła), a klasą którą można łupić bezkarnie. Na szczęście
historia zna wyjątki od tej reguły.
kot   |13.01.2010 15:45:11
Jeżeli zachowujemy się zgodnie z alternatywę logiczną typu albo albo, to
stajemy w sytuacji wykluczenia jednego z przedmiotów/podmiotów.
Socjalizm albo
kapitalizm. Jeżeli jedno z nich się skompromituje , to na placu polityki
zostaje to drugie już bez alternatywy. Właśnie znaleźliśmy się w takiej
sytuacji. Ale tylko na poziomie języka, a nie rzeczywistości, która nie uznaje
takiej konieczności, takiej alternatywy. Dlatego formy językowe zawierające
alternatywę w tej materii nie powinny być stosowane.
Zarówno kapitalizm ma
długie i mocne korzenie sięgające dalej niż czas, w którym zaistniał jako
pojęcie -jak społeczeństwo - w którym powstają z biegiem czasu i materialnego
rozwoju różne formy równości ( przy zachowaniu naturalnej nierówności).
Potrzeba równości która jest równie mocno zakorzeniona ale, bardziej, w
przyszłości.
Także kapitalizm, który dąży do zdominowania społeczeństwa i
podporządkowania sobie wszystkiego co się rusza, nie ma zagwarantowanego
przywileju jedynej- po wsze czasy- roli na dominatora. Możliwe, że ci, którzy
zawładną jako pierwsi rzadkimi dobrami (np informatycznymi, dostępem do wody lub
czegoś innego ale rzadkiego i poszukiwanego) wyprą kapitalizm i staną się
podobni do panów feudalnych tworząc nową klasę uprzywilejowaną. Z którą
społeczeństwo będzie musiało parać o dominacje i dostęp do rzadkich dóbr dla jak
największej większości.
Wander  - to nie pomoc   |26.09.2011 14:32:55
Zamiast pomagać to utrudniamy, kogo stać na comiesięczną podwyżkę czynszu,
paradoks. Teraz są duże zadłużenia, a co będzie później, czy już zakupiono
wystarczającą ilość kontenerów dla eksmitujących. Dążymy do tego, żeby Polska
była krajem bezdomnych nędzarzy, tylko pytanie, od kogo dzieci mają wziąć wzorce
jak powinno się żyć. A może chodzi o to, żeby zmniejszyć populację i wówczas nie
będzie problemu. Dzisiaj nie ma mieszkań dla ludzi biednych i średniej klasy,
więcej oddajemy "bierutowcom" niż budujemy. Być może zajmiemy miejsca na
stadionach.
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytu?:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Prosz? wpisa? kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.”


Na podobny temat

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Generated in 0.75494 Seconds