Nowość w sklepie KP!

miosz_okladka_300px.jpg

Katalog Książek KP

Najnowszy numer KP

kp29www150px.jpg

Komentarze

CYTAT DNIA

Pytałem decydentów MFW, jakie mają dowody na to, że ich neoliberalna polityka jest właściwa. Odpowiadali, że nie potrzebują dowodów. Wyglądało to tak, jakby chodziło im nie o politykę, lecz o religię. Ale to tylko część odpowiedzi. Forsowali taką politykę także dlatego, że chciało jej Wall Street. Niestabilność, kryzysy, łączenie firm, dzielenie firm to raj dla sektora finansowego, który robi na tym ogromne pieniądze.
Joseph E. Stiglitz

Książki w sklepie KP

Advertisement
Order software online
Sierakowski: Prawica zjada swój ogon Drukuj
Sławomir Sierakowski   
05.07.2010
Gdy oUroborosba prawicowe obozy nie potrafiły zaproponować Polakom niczego nowego, polska prawica, żeby żyć zaczęła zjadać swój ogon. Gdy Platforma wprawiała w osłupienie neoliberalnych dziennikarzy, rzucając na lewo i prawo obietnicami socjalnymi, PiS wystawiał na pośmiewisko swoich najwierniejszych publicystów, ogłaszając koniec postkomuny. A nawet pamięci historycznej, skoro okazało się, że lata 70. były dobrym czasem dla opozycji, bo nie wsadzano jej do więzień. Ekspresowe pojednanie historyczne Jarosława Kaczyńskiego zostało natychmiast szeroko odnotowane, ale dopóki trwała kampania nie zastanawiano się publicznie nad konsekwencjami zaskakującego ruchu Kaczyńskiego. A mogą być bardzo daleko idące - pisze Sławomir Sierakowski w tygodniku „Wprost”.

[fot. domena publiczna]
Komentarze
Dodaj nowy
KrzysztofMazur   |05.07.2010 09:53:01
Najlepszym rozwiązanie DLA LEWICY jest samodzielny rząd platformy. Tylko wówczas
SLD będzie miało CZAS wyrosnąć na główną siłę opozycyjną i przejąć władzę albo
samodzielnie, albo w koalicji z PO ale nie jako przystawka.
Jeśli Tusk w roku
przyszłym będzie musiał tworzyć koalicję, to SLD stanie się przystawką bez
większego znaczenia i potem będzie znowu lekkie odbicie w kierunku PiS.
Żeby
PiS trwale zmarginalizować, potrzebny jest samodzielny silny rząd PO. Strach
przed neoliberałami i krótkowzroczność odbiera wam rozsądek.
Przestańcie się
bać.
wejder1   |05.07.2010 10:24:19
W tej notce nie zauważyłem strachu.
KrzysztofMazur   |05.07.2010 10:45:34
No tak, zagalopowałem się.
Ale obok strachów nie brakuje.
KrzysztofMazur   |05.07.2010 11:00:44
Ubica
Opowiedz mi swoją wyprawę, Ubu.
Ubu
Och, do licha, nie. To za długie. Tyle
wiem, że, mimo mojego niezaprzeczonego męstwa, wszyscy mnie sprali.
Ubica
Jakto,
nawet Polacy?
Ubu
Krzyczeli: Niech żyje Wacław i Byczysław! Myślałem, że mnie
rozedrą. Och! wściekli się i zabili mi Reńskiego.
Ubica
To mi jedność.

To
fragment Ubu króla z roku 1888 Alfreda Jarry lat 15
Całość doskonale opisuje IV
RP i jej dalszy koniec. (teraz jesteśmy w połowie ostatniego aktu)
Swojski  - lewica zas to baton czekoladopobny   |05.07.2010 13:58:14
Lewica zas to niezmiennie baton czekoladopodobny, ewentualnie zbieranina starych
prykow ustawionych na kilka pokolen, z dwoma-trzema gladkolicymi sales
representatives.

Pomimo powodzi, katastrofy smolenskiej, kryzysu finansowego
i bankructw w strefie Euro… wygrywa facet wyloniony w obrebie rzadzacej
aktualnie partii politycznej.
Gosc z wasem, niemodnym hobby, ojciec rodziny
wielodzietnej, gdzie nawet analizowana gdzieniegdzie uroda partnerki zyciowej
nie daje mu forow.

Wzial i wygral. W prawyborach. W Pierwszej turze. W
drugiej turze. Wogole.

Szacun dla Bronka.
wejder1   |05.07.2010 15:37:20
Co rozumiesz, przez baton czekoladopodobny?
daktyl   |05.07.2010 14:48:58
Prawica to archaizm.
Próby majstrowania przy in vitro, antydemokratyczne
okręgi jednomandatowe, ingerowanie kościoła w państwo, neoliberalne eksperymenty
w gospodarce.
Prawica to wynalazek, który może się sprawdzał w XIX w.
humanozerca   |05.07.2010 16:11:39
Daktyle orzekły, że prawica to przeżytek, ale spokojnie, spokojnie.. . Najpierw
musicie jeszcze bardziej przekonująco opowiadać o tym, że 1. młodzi i
wykształceni głosują na lewicę i centrolew, 2. przyszłość to edukacja i praca od
podstaw. Wszyscy w końcu będą młodzi lub myśleć jak młodzi duchem. W ten sposób
wyhodujecie sobie system pozbawiony autentycznego pluralizmu, gdyż i albowiem,
wszyscy będą popierać jedynie słuszne spektrum lewicowych i lewicowo-centrowych
poglądów. Tylko jak to jest.., że przed drugą turą owych wykształconych
przedstawiano m.in. w GW jako pozbawiony cnoty obywatelskiej, goniących za plażą
w Egipcie a nie wyborami.. . Ale spoko, to się tak skończy, że przyjdą Tacy, co
znają cieplejsze strony i widzieli prawdziwe daktyle - mnie to bynajmniej nie
martwi. :)
daktyl   |05.07.2010 16:42:41
Czcze gadanie.
Jak na razie ci "Wszyscy" popierają jedynie słuszny
POPIS, ten POPIS zawłaszczył właśnie kolejny urząd. Właściwie całkowitą władzę
sprawuje w kraju ten prawicowy układ. Ma rząd, marszałka, prezydenta, opozycję,
media takie jak TVP i TVN i szefów wszystkich instytucji państwowych. Od LOTu,
przez NIK po NBP. Ale to jeszcze nie koniec, POPIS ma jeszcze większe ambicje.
Chce jeszcze więceeej władzy. Uważa, że lewica jest w Polsce zbędna i chce
zmarginalizować nawet to SLD.

Nie wiedzę żeby prawica się martwiła w takiej
sytuacji o brak pluralizmu. Przecież nie musi, ma władzę absolutną. Martwi się o
pluralizm tylko wtedy, kiedy lewica chce mieć większą reprezentację w sejmie.
Martwi się o pluralizm, kiedy właśnie wzmocnienie lewicy w Polsce wzmocniło ten
pluralizm. Ale nie, tylko prawica ma prawo BYĆ. Wtedy to jest pluralizm.
humanozerca   |05.07.2010 21:59:51
Daktylu nigdzie nie twierdziłem, że prawica jest pod tym względem lepsza od
lewicy. Odwoływanie się zaś do założeń i wartości oponenta, żerowanie na nich,
chociaż się ich nie podziela, to powszechnie spotykana praktyka. Lewica od niej
bynajmniej nie stroni. I na przykład krytykuje tego i owego prawicowego polityka
za to, że chociaż Boga i katolicką moralność ma na ustach, to nie żyje po bożemu
i wedle nakazów kościoła, chociaż sama wiele z owych twierdzeń moralności uznaje
za głupstwo, chętnie przy innej okazji przeciwstawia światłych wiernych
hierarchii, która trzyma się przestarzałych nauk itp. Zamiast Cię prosić o
uwzględnienie perspektywy, z której PO jawi się jako lewica może jeszcze nie
typu Zapatero, ale powoli, bardzo powoli idąca z duchem liberalizacji, zwrócę Ci
uwagę na rozjazd między bazą i nadbudową. Moim zdaniem zaczyna się on już w
wczesnym wieku.. . Zaczyna się wraz z nauką tego, że zamiast osiągać symboliczne
zwycięstwo w niebezpiecznej bójce z niegrzecznym kolegą ze starszej klasy,
lepiej poskarżyć się opiekunom, nauczycielowi, rodzicom etc. Dawni lewicowcy, na
przykład Marks nie rozumiał potrzeby uszanowania potocznego ujęcia stosunku
między bazą i nadbudową. Marks miałby niewątpliwie lepszą propagandowo sytuację,
gdyby stwierdził, że religia wiąże się dziś z takimi a nie innymi patologiami,
więc trzeba je usunąć, a to czy wraz z nimi zniknie religia, to zdecydują inni w
przyszłości.. . Ale nie, on potrzebował być metafizykiem i wyrocznią dziwnie
zgodną z duchem ówczesnej myśli. Lewica współczesna zamiast wyciągnąć nauki ze
swych błędów. Wierzy dziś w nadbudowę i triumfy w jej obrębie lub zmianę bazy i
nadbudowy za jednym zamachem
RAWoko   |05.07.2010 16:13:33
chciałbym wtrącic swoje 3 grosze.teoria a praktyka polityczna to
szalona róznica..jak Pan chce budować ruch lewicoliberalny jezeli
kolejny raz byliscie tylko kibicami w wojnie miedzy prawicowymi
partiami.głosowanie na Po to dalsze konserwowanie układu 2
biegunowego..nic sie nie zmini..14 pr Napier i głosowanie urbana
kwasniewskiego i innych np Srody to umacnianie BEZWGLEDNEJ WŁAZDZY
Tuska i jego kolesi..prawica radykalna i kosciół tez ma sie
dobrze.kazdy od Gowina do palikota Cimoszewicza znajdzie cos dla
siebie..kolejne mniejsze zło PZPR..o pisie szkoda czasu na
pisanie..powodzenia w dalszej syzyfowej pracy.
Swojski  - do wejdera-1   |05.07.2010 16:21:28
za malo miejsca w linijce tytul:

baton z epoki czekoladopodobnej mial byc.
Przenosnia wielowymiarowa… wezmy chocby zawartosc kakao w czekoladzie. Wynik
Napieralskiego (13%) to poziom zawartosci kakao w wyrobach czekoladopodobnych
epoki PRL/PZPR/socjalizmu.

Prawdziwa czekolada zawiera min. 30% kakao.

Z
13% nie ma sie co cieszyc.

Nadazasz??
wejder1   |06.07.2010 01:23:12
Z tego wynika, że w twoich kategoriach PSL to mleczna czekolada, bez kakao, a
rządzi, przynajmniej częściowo. Zresztą biorąc pod uwagę obietnice prezydenta
Komorowskiego, to chyba wszyscy w tym kraju są w jakimś stopniu lewicowi.

A
wynik wcale mnie nie cieszy. Nie wiem, czy SLD jest w stanie zmienić się i nie
będzie zawiewało bezideowymi, starymi aparatczykami i kryptokapitalistami. Czas
pokaże.

Nadążam.
RAWoko   |05.07.2010 16:26:58
wszystkim zafascynowanychPO proponuje przeczytać obietnice reform .Tanie
pamstwo likwidacja senatu.jedno okienko podatek 3x15.i inne cuda..przez
3 lata jest panstwo kolesi biurokracja 50 tys500mld długuafera
hazardowa..kastracja pedofilów autostrady w remoncie, przyjazn z Putinem
który przeciwników politycznych wsadza do lagru..Chodorkowski..mogłby
spytać donald demokrata ze tak się nie robi.morderstwa samobojstwa wsrod
młodziezy dopalacze. i wojna w Afganistanie.mógłbym kontynłowac ale
czy to ma sens eksperci Tvn i Gazety z pewnosćią wyjasnia
lepiej…oczekiwanie na cuda pewnie potrwają.
malgo   |06.07.2010 09:34:19
pocieszajace jest to, ze istnieje KP, grupa ludzi, ktora ma odwage wyrazac
opinie lewicujace w kraju skotnialym, konserwatywnym i neoliberalnym. Dla mnie
nie ma zbytniej roznicy miedzy Pis a PO, jedni i drudzy na swoj sposb
sfrustowani, zakompleksieni wpatrzeni w Kosciol zamiast w przyszlosc czy dbajac
o rozwoj demokratyczny swego spoleczenstwa.

Fakt, ze Kaczynski przybral inny
wizerunek, inna maske, na jak dlugo? To jest aktualne pytanie, bo jesli pojdzie
ta droga, dajac wyraznie do zrozumienia- np powyrzuca z partii swych krzykaczy,
Kurskiego, Jakubiak.. etc.. bedzie sie powoli odcinal od frakcji skrajnej-Radio
Maryja czy swych emocionalnych dzienikarzy. A co z zrobi z ruchem 10 kwietnia?
Jest sporo do roboty, a PO, jak zwykle bedzie cicho siedzialo, bedzie balo sie
zrobic jakis odwazny krok.
Czy Napieralski bedzie mial tyle odwagi aby moc
krytykowac bledy Kaczynskiego i PO?
KrzysztofMazur   |06.07.2010 11:47:20
Lewica zjadła ogon, tułów, głowę, został koniec języka.

Papieros na zdjęciu to
product placement?
KrzysztofMazur   |06.07.2010 11:54:44
Iudea to Polska.
Herod to Jaruzelski.
Rzym to NATO.
Legioniści to
kapitaliści.
Jezus to Kuroń.
Faryzeusze to neoliberałowie.
Judasz to
Balcerowicz.
Annasz i Kajfasz to Geremek i Mazowiecki.
Piłat to Sachs.
Jakub to
Michnik.
Obrzezanie to wolny rynek.
Piotr (Kefas) to Żakowski.
Szaweł to
Sierakowski.
krytyka polityczna to kościół powszechny.
Dunin to św. Cyprian (nie
ma zbawienia poza kościołem KP).
wejder1   |06.07.2010 14:00:14
Jeżeli kościół bez Boga, z Duchem Świętym, to jak najbardziej :)
Swojski  - powtorka dla wejdera1   |06.07.2010 14:45:46
wyroby czekoladopodobne oprocz niskiej zawartosci kakao, jako baza
wykorzystywaly podlej jakosci mase tluszczowa.

biala czekolade robi sie na
masle sojowym i mleku z proszku. PSL moze byc biala czekolada, jakosciowo to i
tak jest to lepsze niz wyrob z epoki czekoladopodobnej.

Grzesio dzis znowu
nawala z dowozem podwieczorka dla moich brygadzistow. Zwolnie chyba te
dziadowska firme cateringowa. Nawet czerwonych jablek nie potrafia dostarczyc na
czas.
wejder1   |06.07.2010 16:42:09
Szkoda, że tylko 13%, jeszcze wiele czasu upłynie zanim będzie zdrowa czekolada
z 70, lub 90 % kakao, z dużą ilością żelaza, żeby reprodukować czerwone krwinki.
Opakowanie też nie jest najładniejsze. Mimo wszystko nawet odrobina kakao jest
zdrowsza niż czyste węglowodany w białej czekoladzie, dostarczającej jedynie
pustych kalorii.

A firma kateringowa nie dojeżdża, bo wiesz, jest kryzys i już
Cię na nią nie stać. Cięcia, cięcia, cięcia.
Swojski   |06.07.2010 17:08:32
Nie, no pan Niewybieralski bardzo zachwala baton ‘Grzesio’ o zawartosci 13%,
uwaza to wrecz za cud swoich laboratoriow. Smakosze tez mowia, ze te 13% kakao
to prawdziwie czysty miod.

ej no co tam taki kapitalistyczny kryzys. Lewacki
permanentny kryzys lat osiemdziesiatych z kartkami, scenami dantejskimi przed
sklepami spozywczymi, to ja rozumiem. Ale ze teraz firma cateringowa
Jabluszkowy-blizniaczek nic niedowozi… to juz jest czyste lenistwo.
wejder1   |06.07.2010 19:08:45
Oczywiście, że musi zachwalać, reklama podstawą biznesu. Nie martw się,
kapitalizm umożliwia postęp w dziedzinie produkcji i organizacji pracy. Z czasem
ilość kakaa zwiększy się, może nawet opakowanie będzie ładniejsze, jednym słowem
postęp. Kapitalizm sam tworzy kakao, jedyny problem to kto je zagospodaruje.


Nikt nie mówił o wracaniu do dawnego systemu, on się nie sprawdził, chodzi o
coś nowego.

Nadal nalegałbym na sprawdzenie rachunków, niby to sprawa lenistwa
firmy kateringowej, a na końcu się okaże coś innego. Zupełnie jak z kryzysem
nikt się go nie spodziewał.
malgo   |06.07.2010 17:23:09
my walczymy aby czekolada byla czekolada a nie masa podobna, marzymy o
czekoladzie z zawartoscia kakao 77% szczytem bedzie 90% a swiat juz produkuje
czekolady gdzie kakao jest z plantacji ekolokicznej, bez swinstw chemicznych,
lub malych lokalnych koporacji a nie molochow, monopolu swiatowego. Ciagle
jestemy w tyle…
Swojski  - czas przestac walczyc, czas zaczac pracowac   |06.07.2010 18:00:08
patrz jak sie Grzesio pofarbowal… cholewki smoli do nowego prezydeta.


Poprzec nie chcial zadnego z kandydatow przed II tura, bo ciamajdowaty bal
sie.

Cimoszewicz, Balka i inni woleli poprzec wasiastego gajowego
‘ciamciaramcia’ niz wlasnego sales representative.

To o czym swiadczy.
wejder1   |06.07.2010 19:19:50
Nie bał się, tylko był pragmatyczny, jego interesuje poparcie wyborców. A reszta
niedawno spełniała rolę wyrobu czekoladopodobnego. Niby lewica, a w środku
pobrzmiewa kapitał.
kot_w_golebniku  - re:   |07.07.2010 12:08:58
malgo napisa?:
my walczymy aby czekolada byla czekolada a nie masa podobna, marzymy o
czekoladzie z zawartoscia kakao 77% szczytem bedzie 90% a swiat
juz produkuje czekolady gdzie kakao jest z plantacji ekolokicznej,
bez swinstw chemicznych, lub malych lokalnych koporacji a nie molochow,
monopolu swiatowego. Ciagle jestemy w tyle…

… a wtedy całkiem swobodnie będzie można założyć obozy dla myślących
inaczej i sprzeciwiających się woli ludu. Bratni radziecki naród już
to przećwiczył, nie?
goskska   |09.07.2010 17:28:39
a lewica zje swój ogon jesli wejdzie w koalicje z PO, gdzie będzie tylko jej
przystawką…
tomeczek  - Lewico kochana   |09.07.2010 22:22:31
Sierakowski w podobnym tonie pisze od paru lat. Od 2005 roku prawica zjada swój
ogon, ale wychodzi jej to tylko na dobre i jako że zjada swój ogon już pięć
dobrych lat, to i pięć, dziesięć, piętnaście kolejnych, może sobie pożreć, a
Sierakowski będzie miał powód do tego, żeby odnotować to na łamach różnych
poczytnych gazet jako gwiazda, co niczego nie zmieni w rozkładzie sił w
parlamencie, gdzie prawica zadomowiła się na dobre.
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytu?:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Prosz? wpisa? kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.”


Na podobny temat

Aktualizacja    ( 05.07.2010 )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Generated in 0.57343 Seconds